Bize en çok sorulan sorulardan biri de Carrara mermerinin kaç çeşidinin ayırt edilebileceğidir. Cevap verebilmek için öncelikle Toskana'nın kuzeybatısındaki Apuan Alpleri sıradağlarına ait geniş bir bölgeden "Carrara mermeri" adı verilen malzemelerin çıkarıldığı hatırlanmalıdır. Bu da beş maden alanından oluşuyor: Carrara, Massa, Lunigiana, Garfagnana ve Versilia. Carrara bölgesi, antik Romalılar tarafından MÖ 1. yüzyıl kadar erken bir tarihte madencilik faaliyetinin başladığı yerdir ve madencilik kapasitesi, diğer dört alandan toplam çıktının üç katıdır. Carrara'nın dünya çapında Apuan Alpleri bölgesinden çıkarılan tüm malzemelere "Carrara mermeri" denecek kadar ünlü olmasının nedeni budur.
Madencilik alanları birçok mermer havzaya bölünmüştür. Örneğin, Carrara bölgesi dört havzaya bölünmüştür: Pescina-Boccanaglia, Torano, Fantiscritti-Miseglia ve Colonnata. Her havzada "aktif taş ocakları" (şu anda sömürülen) ve "aktif olmayan taş ocakları" (madencilik sürecinin durdurulduğu ocaklar) vardır. Örneğin, Fantiscritti-Miseglia havzasında 30 aktif taş ocağı ve Colonnata havzası 29 bulunmaktadır. Bir taş ocağının birkaç çeşit mermer ürettiği göz önüne alındığında, Apuan Alplerindeki birikintilerin yüzlerce taş türü oluşturduğu hızla anlaşılmaktadır.
Bu kadar çok çeşide rağmen, dünyada bilinen sadece birkaç isim vardır. Doğal olarak, bu nedenle bazı insanlar, Bianco Carrara, Venato veya Calacatta gibi farklı görünümlü malzemelerin neden aynı isimler altında satıldığını merak ediyor. Durumun nedenlerini anlamakla ilgileniyorsanız, lütfen aşağıdaki noktaları okuyun:
1) Geleneksel isimler, yani Carrara halkı tarafından mermerlerini tarif etmek ve satmak için kullanılanlar, sandığınızdan çok daha fazla sayıda. İşte bazı örnekler: Ordinario veya Bianco Ordinario, Bianco Venato, Bianco Macchiato, Venato, Macchiato, Bianco Statuario, Statuario Venato, Statuario Macchiato, Paonazzo veya Pavonazzo, Paonazzetto veya Pavonazzetto, Bardiglio, Cipollino, Fiorico, Misiarchio, Biandincoarchio, Calacatta veya Calacata, Arabescato, Brouillè, Cipollino Zebrato, Zebrino, Bianco P. 20. yüzyılın (Calacatta / Calacata, Arabescato).
2) Geleneksel isimler başlangıçta her bilyenin temel bir özelliği ile, yani belirli bir uygulama için görünüm, kalite veya uygunluk ile ilişkilendirilmiştir. Bahsetmeye değer bir istisna, Calacata denilen Carrara bölgesinden türetilen Calacatta adıdır.
3) Apuan Alplerinde çıkarılan ana mermer çeşitlerini ayırt etmek için geleneksel isimler oluşturuldu. Her çeşidin birkaç veya daha fazla alt türü vardır, bunların adı ana çeşidin adı başka bir terimle birleştirilerek oluşturulur, bazen malzemenin bir özelliğine, bazen de taş ocağının veya menşe yerine atıfta bulunur.
4) Bazı geleneksel isimler taş işçiliği sözlüğünden kayboldu (örneğin Macchiato, Statuario Macchiato ve Fiorito) ve kendilerine atanan malzemelere yeni terimler verildi.
5) Apuan mermerinin isimlendirilmesi, ne zaman, nerede ve kimler tarafından kullanıldığına bağlı olarak farklı anlamlar alır, bu nedenle bir ismin birçok anlamı olabilir.
6) Bir isim genellikle güzel, kaliteli malzemeyle ilişkilendirildiğinde (bunun bir "marka" haline geldiğini söyleyebilirsiniz), her zaman orijinal versiyona neredeyse hiç benzemeyen malzemeler olarak söz eden satıcılar vardır.
7) Piyasada daha önce büyük ölçekte çıkarılmamış bir mermer göründüğünde, birçok kişi, iki malzemenin pek ortak noktası olmamasına rağmen, onu bilinen türlerden biriyle karşılaştırma eğilimindedir. Böylece "yeni" çeşit, mevcut malzemenin adını alır.
8) Dünya çapında çok sayıda taş ithalatçısı, sundukları Carrara mermerinin çoğunu belirtmek için "Bianco Carrara" veya sadece "Carrara" adını kullanır. Bu, yıllar içinde birçok yanlış anlamaya yol açan büyük bir hatadır.